ورود

ثبت نام



"فروش" مشکل اصلی صنایع دستی آذربایجان غربی

افسانه رنجبر، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی گفت: 70% از فعالین صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می دهند.

رنجبر با بیان اینکه صنایع دستی آذربایجان غربی دارای ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است، گفت: هنرمندان بسیاری در رشته های چوب، شیشه، گلیم در استان فعالند که بیشترین فعالیت مربوط به صنعت چوب است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین فعالان صنایع دستی استان در ارومیه مشغولند، ادامه داد: 4000 مجوز فعالیت و پروانه صنایع دستی در رشته های مختلف در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار میزان صادرات صنایع دستی استان پایان سال مشخص می شود، خاطر نشان کرد: صنایع دستی استان طی سال گذشته به ارزش 9 میلیون و 800 هزار دلار صادر شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه صنایع دستی در رشته های مختلف اخیرا افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: مشکل عمده صنایع دستی استان مسئله فروش است که عمدتا ناشی از عدم معرفی کافی صنایع دستی و هنرهای فعالان این عرصه است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی ادامه داد: لازمه رونق صنایع دستی و هنرهای مختلف خلق شده در این حوزه، معرفی و شناساندن آن به جامعه است تا مردم در درجه اول انتخاب هدایا بجای خرید وسایل چینی به سمت خرید صنایع دستی رو بیاورند.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از فعالان صنایع دستی استان یادآورشد: برپایی نمایشگاهها و بازارچه های دائمی و موقت بخشی از اقدامات اداره کل در راستای حمایت از صنایع دستی و افزایش میزان فروش است اما بدلیل نبود معرفی کافی، این اقدامات جوابگوی رفع مشکل فروش هنرمندان نبوده است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید