امروز:
چهارشنبه- ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



تور قبرس شمالی

سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه قبرس شمالی است که بخش شمالی آن به شکل گیتار می باشد. پایتخت این کشور نیکوسیا، تقریبا درمرکزجزیره واقع شده است و بزرگترین شهرآن به شمارمی آید. قبرس در فصل مشترک سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته‌ است. واحد پول قبرس شمالی همان لیر ترک است و مذهب مردم آن ارتدکس یونانی ومسلمان می باشند. ساکنین این جزیره به زبان ترکی قبرسی که یکی از لهجه‌های زبان ترکی استانبولی است صحبت می‌کنند. لازم به ذکر است بیشتر مردم به زبان انگلیسی آشنا هستند و مشکلی در برقراری ارتباط وجود نخواهد داشت.

تاریخ پر از طراوت، و سواحلی طولانی، این جزیره را به اقامتگاهی مناسب برای گردشگرانی که به دنبال آرامش، ورزش‌های آبی، و کشف ناشناخته‌ها هستند تبدیل کرده‌است. شهرت قبرس شمالی دردنیا ، بخاطر آب و هوای معتدل آن است.

در قبرس شمالی۳۲۰ روز از سال آفتابی است و برنامه هایی از قبیل شنا، ورزش های آبی، حمام آفتاب، دوچرخه سواری، پیاده روی و... برقرار است. آب‌های آبی شفاف، سرزمین‌های بکر، و سواحل آرام، مهم‌ترین ویژگی‌های تور قبرس شمالی محسوب می‌شوند. فصل شنا از اواخر ماه آوریل تا اوایل نوامبراست. ژوییه وآگوست درتابستان گرم ترین ماه های سال هستند.

برای ارتباط با پلیس باید با شماره ۱۵۵، آمبولانس ۱۱۲ و آتش‌نشانی ۱۹۹ تماس بگیرید.

 

آب‌ وهوای قبرس شمالی

تابستان‌های گرم و داغ و زمستان‌های معتدل از ویژگی‌های جوی قبرس شمالی است. آب‌ وهوای قبرس شمالی مدیترانه‌ای و نیمه‌خشک است. کمترین دمای زمستان در حدود ۱۵ درجه سلسیوس است. بیشترین دمای هوا در جولای و آگوست ممکن است به ۴۰ تا ۴۵ درجه هم برسد.

 

بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی

بهترین زمان برای سفر علاقه‌مندان به ساحل، پیاده‌روی و تماشای پرندگان به این کشور در بهار در ماههای آوریل و می و در پاییز در ماههای سپتامبر و اکتبر که هوا گرم و مطبوع است، می باشد. در این کشور روزهای تابستان قدری گرم‌ترند و البته زیبایی دریا و یکرنگی آسمان در این روزها دوچندان است.

برای مسافرت در بهار و پاییز، لباس‌های معمولی خنک مناسب‌اند. اگر زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب کرده اید برای هر نوع شرایط جوی آماده‌ باشید. در روزهای تابستان ، کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

هوای قبرس شمالی گرم است باید مرتب آب بنوشید بهتر است برای آشامیدن آب از بطری های یک لیتری استفاده کنید. توصیه میشود حتماً از بطری‌های آب آشامیدنی استفاده کنید. آب‌ لوله‌کشی قبرس شمالی برای نوشیدن مناسب نیست، حتی در صورت استفاده از فیلترهای تصفیه‌کننده خانگی نیز نوشیدن آن توصیه نمی‌شود.

 

خدمات پزشکی در قبرس شمالی

در این کشور خدمات پزشکی در طول ۲۴ ساعت روز در دسترس‌اند. بیمارستان مرکزی این کشور در نیکوزیا قرار دارد و چند بیمارستان کوچک ‌تر در شهرهای دیگر ساخته‌ شده‌اند. در صورت نیاز شما می‌توانید در بخش اورژانس بیمارستان مرکزی به‌صورت رایگان تحت درمان قرار گیرید. با مراجعه به سایر بیمارستان‌ها یا کلینیک‌ها باید مبلغی را به‌عنوان هزینه معالجه بپردازید. کلینیک‌های کوچکی در شهرها و روستاها مشغول به کارند که بیشتر آن‌ها قابل‌اعتمادند.

 

شهرهای مهم قبرس شمالی

  • نیکوزیای شمالی

این شهر پایتخت غیررسمی جمهوری ترک ‌تبار قبرس شمالی محسوب می‌شود. نیکوزیای شمالی بعد از برلین تنها پایتخت دنیاست که در سال ۱۹۶۰ و بعد از بحران سیاسی قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و تقریباً نیمی از میراث تاریخی قبرس در این بخش از شهر قرار دارند. این شهر بزرگ‌ ترین شهر غیر ساحلی قبرس شمالی است.

  • گیرنه

گیرنه یا کایرنیا مهم‌ترین شهر سواحل شمالی قبرس محسوب می‌شود. این بندر شهری کوچک٬ توریستی و زیباست که خانه های آن اغلب ویلایی است. در بندر گیرنه ساختمان بلند بندرت در آن بچشم میخورد شهر در واقع ییلاق مردم پولدار ترکیه شده و برای استراحت خود خانه های ویلایی در این جزیره سرسبز خریداری کرده اند. جاذبه‌های تاریخی در کنار دیدنی‌های طبیعی و فرهنگی، گیرنه را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل کرده است. بندر قدیمی شهر و قلعه شهر شناخته‌ شده‌ترین بخش‌های گیرنه هستند.

در کنار ساحل رستورانها و فست فودهای زیادی وجود دارند که میز و صندلی خود را داخل پیاده روها چیده اند و مردم در کنار دیواره های ساحل دریا در حال پیاده روی و ماهیگیری هستند. بیشتر هتل‌های لوکس قبرس شمالی در این شهر قرار دارند. گردش در کوچه پس کوچه هایی که به بندر ختم میشود لذت بخش است. قیمت اجناس در فروشگاههای قبرس در حد ترکیه و گاهی گرانتر است.

  • لیمانسول

بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر كشور قبرس لیمانسول می باشد. لیمانسول یک شهر بندری و یكی از مهم ترین بنادر ترانزیت كالا در اروپا و دریای مدیترانه می باشد. فروشگاه ها و مراكز خرید مدرن، انواع رستوران ها و مراكز تاریخی و موزه های متعدد و تالارهای تاتر از دیدنی های این شهر به شمار می آیند.

  • آیاناپا

آیاناپا یکی دیگر از بهترین و مجلل ترین بخش های قبرس است که در شرقی ‌ترین نقطه‌ی سواحل جنوبی آن واقع‌ شده است. فاصله این شهر تا لارناکا در حدود ۴۰ دقیقه است. سواحل زیبا، هتل ‌های لوکس با امکانات مناسب، انواع ورزش‌های آبی، و بالاخره شب‌های پرشور و نشاط این جزیره، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به آیاناپا می‌کشاند. شهرجشن خیز آیاناپا یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌های ساحلی قبرس است سواحل این جزیره چندین بار جایزه‌ی پرچم آبی (جایزه‌ای اروپایی که به سواحل تمیز و امن داده می‌شود) را از آن خود کرده‌اند.

  • فاماگوستا

فاماگوستا یکی از نمونه‌های کامل معماری قرون‌وسطایی در شرق دریای مدیترانه به شمار می‌رود. این شهر با تمامی شهرهای دیگر قبرس فرق می‌کند. بیشتر نقاط قبرس شبیه به موزه‌هایی تاریخی فضای آزاد هستند و فاماگوستا برترین آن‌ها است.

  • لارناکا

سومین و قدیمی ترین شهر قبرس لارناكا می باشد. این شهر در محل شهر باستانی كیتون بنا نهاده شده است. در این منطقه زیبا جهانگردان می توانند از دریای آرام آن  با سواحل نرم شنی و آفتاب گرم، بازی ها و ورزشهای آبی، غروب های زیبا، مردم مهمان دوست، آثار باستانی به جا مانده از مسلمانان و مسیحیان و… لذت ببرند. اگر به دنبال غذای حلال هستید بهتراست به رستوران های لبنای لارناکا مراجعه کنید که یکی ازآنها درکنارقطعه ای است که درانتهای بولوارآتن و روبروی مسجد قرار دارد.

شهر لارناکا شامل هتل های ساحلی وجاذبه های فراوانی می باشد. بین هتل های واقع در ساحل لارناکا و مرکز خرید Carrefour ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پیاده راه است. ساعت شروع به کار این مرکز خرید ۸:۳۰ است. روزهای یکشنبه درشرق کلیسای معروف لارناکا چیزی شبیه جمعه بازار است. می توانید میوه های ارزان و اورگانیک را درآنجا بدست آورید. بهتر است درهمان ساعت های اولیه روز به خرید بروید تا گرمای هوا آزارتان ندهد.

 

جاذبه های دیدنی قبرس شمالی

- کوریم/قلعه کولوسی
منطقه باستانی کوریم و قلعه کولوسی2 نمونه سرمایه تاریخی هستند که در قبرس کشف شده اند. تاریخ پیدایش کوریم را به قرن 2 بعد از میلاد و کولوسی را به قرن 13 نسبت میدهند. این دو منطقه در منطقه لیماسول واقع شده اند و گردشگر می تواند در یک روز همزمان از آنها بازدید نماید. شهر قدیمی کولوسی و محراب آپولو چند کیلومتر دورتر از این مکان واقع شده اند. موزه ای در نزدیکی دهکده اپیسکوپی وجود دارد که یکی از جاذبه های مهم توریستی قبرس است. ویرانه های کوریم در چشم اندازی مهیج مشرف به دریا قرار دارند. این احتمالا تماشایی ترین سایت باستان شناسی در قبرس است.
ساعات بازدید از این منطقه زمستان 8 صبح تا 5 بعد از ظهر و تابستان 8 صبح تا 7.30 بعد از ظهر می باشد.


- دریاچه نمک لارناکا و تکیه حلا سلطان
یکی از جالبترین مکانهای دیدنی قبرس که هنگام خروج از فرودگاه لارناکا خواهید دید دریاچه نمک لارناکا است. در مسیر غرب فرودگاه لارناکا 2 دریاچه نمک در دو طرف شما وجود دارد. از زمانهای قدیم نمک از این دریاچه استخراج میشده و همچنان ادامه دارد. در میان دریاچه شما میتوانید مسجد هلا سلطان را که با درختان خرما احاطه شده ببینید. اگر شما بازدیدکننده قبرس در اواخر زمستان یا اوایل بهار هستید میتوانید کوچ فلامینگوها و سایر پرندگان را ببینید.
ساعات بازدید از دریاچه زمستان 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و تابستان 7.30 صبح تا 7.30 بعد از ظهر می باشد.


- لنگرگاه پافوس و قلعه
لنگرگاه پافوس گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب میکند و این امکان را برای گردشگران بوجود می آورد که با پیاده روی در امتداد اسکله و تماشای رستورانهای ماهی و کافی شاپهای متنوع ساعاتی بیاد ماندی را سپری نمایند. در این لنگرگاه تماشای قایق های متعدد رنگارنگ، و همچنین قایق سواری و گشت در خط ساحلی در این بندرگاه بسیار دیدنی و سرشار از لذت است. در این لنگرگاه قلعه ای نیز وجود دارد. این قلعه بجا مانده از تخریب قلعه های متعدد می باشد. شما از طریق یک پل کوچک امکان بازدید از این قلعه را خواهید داشت.
ساعات بازدید در این بندرگاه، زمستان 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و تابستان 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد.


- دره ســـــرو
دره ســـــرو واقع در منطقه تیریلیان ترودوس، یک مکان بی نظیر برای دوستداران طبیعت میباشد. دره ســـــرو به راحتی قابل دسترسی نیست ولی پیدا کردن آن، متضمن گذراندن یک تعطیلات در آرامش و سکوت است. میتوانید از یک جاده مارپیچ از پانوپاناجیا از سمت کوههای پافوس به دره سرو برسید. اگر خوش شانس باشید، سرو کوهی تنها چیزی نیست که مشاهده میکنید. دهکده سرو قلب زیستگاه قوچ کوهی، گوسفند وحشی بومی قبرس ( که نماد ملی قبرس است ) می باشد. این حیوانات بسیار خجالتی می باشند! و برای تماشای آنها باید به محوطه استاورس تیس پوکاس رفت. سروهای این منطقه بومی قبرس نیستند، بلکه از خانواده سروهای لبنان می باشند که در این دهکده دورافتاده به وفور وجود دارند.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید