امروز:
دوشنبه- ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



زمان بهره برداری از پروژه قطار سریع ‌السیر اصفهان-تهران

حجت الله غلامی، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به بهره برداری از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران تا پنج سال آینده، گفت: به مناسبت دهه فجر امسال ۱۸۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۷۵ میلیارد تومان با حضور سه وزیر دولت و همچنین استاندار و مدیران استانی افتتاح خواهد شد.

وی صبح امروز دوشنبه-۷ بهمن ماه در نشست خبری خود به مناسب معرفی پروژه های دهه فجر، با بیان اینکه همواره در دو بازه زمانی دهه فجر و هفته دولت پروژه های استان افتتاح می شود، اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۷۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

حجت الله غلامی افزود: برای دهه فجر امسال با تلاش تمام دستگاه های اجرایی، دهیاری ها، بخش خصوصی و ...، ۱۸۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۷۵ میلیارد تومان با حضور سه وزیر دولت و همچنین استاندار و مدیران استانی افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: از این تعداد ۲۵۲ پروژه ملی با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان، ۱۲۵ پروژه استانی با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان، ۱۵۷ پروژه شهرداری های استان با اعتبار ۱۷۳ میلیارد تومان و ۱۰۶۱ پروژه توسط بخش خصوصی، صنایع، تعاونی ها و ... با اعتبار ۱۷۴۵ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۱۵ پروژه در بخش دهیاری ها و روستاها افتتاح می شود، همچنین برای اشتغالزایی روستاها ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت درنظر گرفته ایم.

به گفته ی او بیشترین طرح های افتتاحی دهه فجر امسال به ترتیب مربوط به شرکت مخابرات، جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق، شهرداری های استان، اداره راه و شهرسازی، راهداری و دانشگاه های استان است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: شهرستان های اصفهان، کاشان، تیران و کرون، سمیرم، دهاقان، خوروبیابانک، فریدون شهر، شهرضا و همچنین فلاورجان، شاهین شهر و میمه، نائین و اردستان به ترتیب بیشترین طرح های افتتاحی دهه فجر امسال را دارند.

وی با تاکید بر اینکه از بین این طرح ها، ۵۰ پروژه شاخص است، توضیح داد: دلیل شاخص بودن آنها اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان طرح هاست که با حضور وزرا و یا در اردیبهشت ۱۳۹۹ با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

غلامی خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی پیش بینی استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به بودجه ۹۸، برابر با ۲۳۶۸ میلیارد تومان است. میزان بودجه عمرانی استان از محل پروژه های استانی، ویژه ملی و اعتبارات متوازن ٢٠۸۲ میلیارد تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای است، همچنین در کنار آن اعتباراتی در قالب منابع داخلی و استانی هزینه می شود که بخشی در اختیار دستگاه های اجرایی یا شرکت های وابسته به دولت و بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: امسال برای اجرای پروژه ها ١٥٠٠ میلیارد تومان از محل عوارض آلودگی و مالیات بر ارزش افزوده به صورت نقدی به شهرداری های استان پرداخت شد، همچنین از محل اعتبارات ویژه برای طرح هایی آبی استان همچون سد و تونل سوم کوهرنگ هزینه کرده ایم.

غلامی تصریح کرد: از محل تبصره ۵۶ حدود ٤٨٠ میلیارد تومان برای سد کوهرنگ استفاده کرده ایم و ٣٠٠ میلیارد برای خرید اراضی که زیر آب می روند و برای احداث تونل ۲۵۰ میلیارد تومان و در مجموع ١٠٠٠٠ میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

وی با بیان اینکه عمده ترین استفاده از مشوق های بودجه ١٣٩٨، از محل تبصره ١٩ و مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی است، اظهار کرد: این مشوق ها در پروژه های نیمه تمام آب و فاضلاب، تصفیه پساب، کشاورزی، گردشگری و ورزش و جوانان بوده که از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده ایم.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: از تسهیلات ویژه تبصره ماده ۵ بودجه برای پروژه های شبکه حمل و نقل ریلی همچون مترو اصفهان و قطارهای حومه استفاده شده و تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان برای مترو اصفهان گرفته ایم.

وی با اشاره به پروژه های کلان اصفهان همچون قطار سریع السیر اصفهان- تهران، گفت: این پروژه مدت ها متوقف بود، اما خوشبختانه قرارداد آن با شرکت CRCE چین منعقد و مشکلات آن برطرف شد و تاکنون طی دو مرحله به میزان ۵.۶ و ۹.۶ میلیارد یوآن و در مجموع ۱۴ میلیارد یوآن از فاینانس چینی استفاده کرده ایم و عملیات اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران آغاز شده است.

غلامی با اشاره به این موضوع که زیرسازی پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران در ۶ موقعیت خاص از اصفهان تا قم با حضور ۶ پیمانکار در اجرا است، افزود: مطابق برنامه ریزی ها چهار سال زمان اجرای پروژه و یک سال زمان بهره برداری این طرح و در مجموع پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران تا پنج سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید