امروز:
دوشنبه- ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



رونمایی از پوستر سیزدهمین نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری

مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌و‌سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، امروز دوشنبه 7 بهمن 98 در هتل لاله تهران برگزار گردید.

طی این مراسم "ولی تیموری" معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مدیران این وزارت خانه و مسئولانی از بخش خصوصی حضور داشتند و پوستر این دو نمایشگاه به‌طور رسمی رونمایی شد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در این نشست در سخنانی گفت: خوشحالیم امروز در شرایطی پوستر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و سی ‌و ‌سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی رونمایی می‌شود که صنایع‌دستی جزو لاینفک صنعت گردشگری است و اگر چه هر سال صنایع‌دستی کنار ما بود اما امسال شاهد حضور برنامه‌ریزی‌ تر و هدفمند‌تر صنایع‌دستی با هدف نشان دادن ظرفیت این صنعت هستیم.

وی افزود: امسال در سیزدهمین نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری و سی‌ و ‌سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی همه ایران دیده شده است و بر همین اساس استانداران، فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف و... نیز برای مشارکت هرچه بهتر به این نمایشگاه دعوت شده‌اند چرا که این نمایشگاه، محلی برای نمایش و معرفی ظرفیت‌های تمام ایران است.

تیموری ادامه داد: در بررسی‌های میدانی که از گردشگران خارجی به عمل آوردیم یکی از مهمترین موضوعاتی که گردشگران خارجی درباره ایران به آن بیش از هرچیز دیگر توجه داشتند و در این باره متفق‌القول بودند مهمان‌نوازی مردم خونگرم ایران است.

وی با اشاره به برخی از اتفاقات در حوزه گردشگری در ماه گذشته خاطرنشان کرد: در این خصوص ما نه اولین کشور هستیم و نه آخرین کشور. به‌عنوان مثال در چین اکنون شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم که گردشگری این کشور را تحت تاثیر قرار داده است، این اتفاقات وجود دارد اما آنچه که مهم است که این است که امروز همه ما اینجا جمع شدیم و بخش خصوصی و دولتی باهم هم صدا و هم پیمان شده‌ایم که آماده‌ایم تا برگردیم.

او در ادامه اشاره کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای رفع مشکلات پیش آمده برای صنعت گردشگری را در برنامه اقدام فوری در دستور کار داریم و در کنار آن بلافاصله بعد از برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی هستیم و می‌خواهیم به دنیا این پیام را بدیم که گردشگری ما نشاط خود را حفظ کرده و با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم آماده میزبانی از گردشگران سراسر جهان هستیم.

تیموری در ادامه گفت: امسال نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در کنار نمایشگاه گردشگری برگزار می‌شود و این دو مهم در کنار هم می‌تواند جاذبه‌ها را برای بازدید از نمایشگاه امسال بیشتر کند.

معاون گردشگری کشور در ادامه با اشاره به نظر اتحادیه اروپا درباره آسمان ایران و وضعیت پروازهای ایرلاین‌ها افزود: خوشبختانه آخر هفته گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد که آسمان ایران امن است؛ درخواست من از اهالی رسانه نیز این است که خبرهای منفی را پررنگ نکنند و بر روی اخبار مثبت تأکید شود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید