ورود

ثبت نام



ترویج سنت پسندیده سقایی و آبرسانی در یزد

محمد فاتحی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد بر لزوم ترویج سنت پسندیده سقایی و آبرسانی به ویژه در میان خیرین تاکید کرد.

مدیر عامل آبفار یزد در مراسم تقدیر از اولین خیر آب در استان یزد که در شرکت آبفار یزد برگزار شد، گفت: یزد، استانی کم‌آب و کویری بوده و از دیرباز در سطح شهر آب انبارها و قنات مشاهده می‌شده است و امروزه نیز شاهد آبسردکن‌ها در شهر هستیم که بیانگر سنت پسندیده سقایی در مردم دین‌دار استان است لذا جلب توجه خیرین استان جهت سوق پیدا کردن به سمت سقایی و آب‌رسانی با فرهنگ‌سازی، اقدام‌ پذیر است.

وی با بیان این که آب‌رسانی به روستاها واحیا شدن آنها می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و مهاجرت معکوس شود، تاکید کرد: شرکت آبفار یزد می‌بایست نسبت به فرهنگ‌سازی و همچنین کارهای خیر در زمینه آب‌رسانی که جای کار دارد، اطلاع رسانی کند، ضمن این که می‌توان با تشکیل انجمن خیرین آب جهت رسیدن به این هدف تلاش کرد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آبفار یزد، "حسن نجفی" به عنوان اولین خیر آب در استان یزد که در مراسمی با حضور مدیر عامل و معاونین آبفار استان و شهرستان تفت تقدیر شد، به صورت خودجوش اقدام به ایجاد مخزن ذخیره آب در روستای ییلاقی ده‌ بالا از توابع تفت که در ایام پیک مصرف با کمبود و افت فشار آب مواجه بوده، با مشاوره مهندسان شرکت آبفار کرده است.

به گفته‌ی مدیر امور آبفار تفت، وارد شدن این مخزن در مدار تا حد زیادی نسبت به کاهش هزینه، افت فشار و همچنین پایداری آب شرب در این روستا کمک به سزایی خواهد کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تمامی روستاهای استان از پتانسیل خیری خود استفاده و نسبت به این امر مهم کوشش کنند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید