ورود

ثبت نام



بیش از 46 هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان مرکزی

قاسم کاظمی، معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان مرکزی از صادرات بیش از 46 هزار دلاری صنایع دستی از استان به خارج از کشور خبر داد.

کاظمی با اشاره به عملکرد موفق استان مرکزی از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در حوزه صنایع دستی بیان کرد: در سال جاری تاکنون میزان صادرات صنایع دستی در استان مرکزی بالغ بر ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلار بوده است.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان مرکزی وی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به صورت چمدانی انجام می شود، افزود: اقلام صادر شده شامل مینای فلز، گیوه، احجام چوبی (پیکرتراشی)، قلم زنی (فلزکاری)، سفال و آثار چوبی است که به حدود ۸ کشور دنیا صادر شده است.

وی مقصد صنایع دستی صادر شده استان مرکزی را اروپا و آسیا و کشورهایی چون انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، یونان، عراق، ترکیه، هند و کانادا برشمرد و گفت: علاوه بر کشورهای خارجی، صنایع دستی استان به استان هایی چون کرمانشاه، لرستان، شیراز و تهران نیز ارسال می شود.

کاظمی افزود: سال گذشته ۳۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان مرکزی صورت گرفت که با توجه به میزان صادرات سال جاری، رشدی بالغ بر ۱۰% در این حوزه حاصل شده است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید