امروز:
دوشنبه- ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



آشفتگی خطوط هوایی آسیا بر اثر شیوع ویروس کرونا

تاریخ خبر: دوشنبه 14/بهمن/98

خطوط هوایی آسیا که پیش‌ از این با رقابت سختی روبه‌رو بودند در حال حاضر نیز به دلیل شیوع کروناویروس با آشفتگی بیشتری روبه‌رو شدند. این اوضاع مشابه زمان شیوع ویروس سارس SARS در سال 2003 است.

هفته گذشته خطوط هوایی ANA Holdings ژاپن از کاهش تعداد پروازهای خود خبر داد و علت آن را هشدار در مورد همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کرده که در یک ماه گذشته در چین گسترش‌یافته و بیش از 7700 نفر را آلوده کرده است و 170 نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بنا بر اعلام ایژین نیوز، شیوع ابتلا به بیماری کرونا موجب ترس افراد و عدم سفر شده است. 

ایچیرو فوکوزاوا، معاون رئیس اجرایی ANA، در کنفرانسی خبری گفت: رزرو پروازها از چین به نصف کاهش‌یافته است.

وی افزود: میزان رزرو پرواز از ژاپن به چین نیز 40% کاهش داشته است. با این‌ حال، این شرکت چشم‌انداز درآمدهای خود را بدون تغییر نگه‌ داشته و گفته است که این وضعیت را تحت نظر دارد.

پیش‌بینی شده است که میزان مسافران کاهش می‌یابد، زیرا مردم از ترس ابتلا به ویروس از تردد در فرودگاه‌های شلوغ حتی برای سفرهای کاری خودداری می‌کنند.

اطلاعات وب‌سایت ردیابی پرواز Flightradar24 نشان می‌دهد که تقریبا 20% پروازهای داخلی به دلیل محدودیت ورود و خروج از پکن به برخی شهرها لغو شده است.

به گفته پل یونگ، تحلیلگر هلدینگ گروه DBS سنگاپور، بیشترین آسیب بر شرکت‌های هواپیمایی، ایر چین، خطوط هوایی چین شرقی و هواپیمایی جنوبی چین خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید