ورود

ثبت نام



%38 مردم خوزستان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب

صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان ضمن اعلام اینکه تنها ۳۸ درصد مردم خوزستان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب هستند، گفت: سیستم فاضلاب خوزستان فرسوده است و تنها ۳۸ درصد مردم این استان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب هستند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وظیفه جمع‌آوری آب‌های سطحی اظهار کرد: شرکت آب و ‌فاضلاب خوزستان هیچ نقش اجرایی در بحث آبگرفتگی‌های پس از باران ندارد و طبق قانون، وظیفه جمع‌آوری آب‌های سطحی برعهده شهرداری‌ها است.

صادق حقیقی‌پور در ادامه با اشاره به مشکلات و وضعیت فاضلاب در استان افزود: سیستم فاضلاب خوزستان فرسوده است و تنها ۳۸ درصد مردم این استان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب هستند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته در استان خوزستان ۴۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۸۶۰ کیلومتر شبکه آب اصلاح شده است، تصریح کرد: لایروبی هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهرهای مختلف استان به استثناء اهواز، کار گذاشتن ۲۵۹ دستگاه پمپ فاضلاب و اصلاح نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر خطوط فاضلاب از دیگر اقداماتی است که طی این مدت در استان خوزستان انجام شده است.

حقیقی‌پور عنوان کرد: در سیل اخیر ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به شرکت آب و فاضلاب خوزستان وارد شده است که تا به الان، تنها ۵۸ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه سه تا چهار ساله، پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بارندگی اخیر ۲۱۰ میلیارد تومان به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خوزستان خسارت وارد شده است که ما آن را در قالب یک شکایت رسمی به مراجع ذی‌صلاح حتما پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در پایان گفت: از انصاف به دور است که مجموعه‌ای چون شرکت آب و فاضلاب خوزستان باوجود تلاش‌های شبانه‌روزی که دارد در مشکلی همچون آبگرفتگی‌های معابر پس از هر بارندگی که اصلا به آن مربوط نیست، اینگونه مورد هجمه قرار بگیرد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید