امروز:
چهارشنبه- ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



اقامت و مهاجرت به روسیه

یکی از زیباترین و پهناورترین کشورهای اروپایی کشور روسیه است. اقتصاد غنی و قدرتمند، امکانات و امنیت اجتماعی بالا، جذابیت های متنوع طبیعی و همچنین سطح رفاه نسبتاً بالای این کشور سبب شده است تا متقاضیان بسیاری از راه های مختلف نسبت به اخذ اقامت دائم و اقامت موقت این کشور اقدام نمایند.

برای دریافت مجوز اقامت روسیه، متقاضیان باید در ابتدا نوع اقامت خود را تعیین و با گذشت یک سال زندگی در این کشور، جهت پذیرش به عنوان یک شهروند روسی و برخورداری از تمامی امتیازات مربوط به آن اقدام نمایند. با اخذ اقامت کشور روسیه متقاضیان میتوانند از مزایای دسترسی کامل به خدمات اجتماعی، ورود و خروج از آزادانه کشور بدون نیاز به ویزا، مشغول به کار شدن و راه اندازی یک کسب و کار به نام خود، برخورداری از آدرس و مشخصات یک شهروند روسی، رای دادن در انتخابات و رفراندم و ... بهره مند شوند.

 

انواع اقامت روسیه

بصورت کلی کشور روسیه دارای دو نوع اقامت دائم و اقامت موقت است. هر نوع از اقامت روسیه پس از پایان اعتبار به تعداد بی نهایت قابل تمدید است و تمدید آن باید حداقل یک ماه قبل از پایان آن صورت گیرد.

 

شرایط اقامت روسیه

با توجه به اینکه کشور روسیه یکی از کشورهای ثروتمند اروپایی است اما شرایط اقامت در آن به نحویست که مهاجران راحتتر از سایر کشورهای اروپایی می توانند موفق به دریافت آن شوند. به طور کلی راه هایی برای اقامت روسیه وجود دارند که با بررسی شرایط هر کدام را توضیح خواهیم داد.

 

  • اقامت روسیه از طریق ازدواج

چنانچه متقاضی با فردی که دارای تابعیت این کشور روسیه است ازدواج کند، اقامت موقت خود را در روسیه دریافت خواهد کرد. پس از دریافت اقامت موقت، فرد متقاضی باید به مدت یک سال در این کشور زندگی کند و سپس نسبت به اخذ اقامت دائم خود اقدام نماید و پاسپورت و تابعیت روسی خود را دریافت نماید.

 

  • اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

در این روش فرد متقاضی میتواند با ثبت یک شرکت بنام خود و یک سرمایه مشخص نسبت به دریافت اقامت موقت کشور روسیه اقدام نماید. در این روش نیازی به داشتن شریک روسی نیست و فرد می تواند به عنوان مالک 100% شرکت باشد.

 

  • اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

در این روش فرد متقاضی میتواند با سرمایه گذاری و با ارائه یک طرح تولیدی و مجوز مربوط به آن نسبت به دریافت اقامت کوتاه مدت این کشور اقدام نماید. در این روش باید حداقل دو میلیون روبل به صورت سالانه مالیات پرداخت شود.

در روش اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری لازم است یک شرکت جدید به نام شخص ثبت شود و در آن،پ مبلغی بین ۱۰ الی ۱۰۰ درصد سهام داشته باشد.

 

  • اقامت روسیه از طریق اشتغال

اشتغال و کسب و کار یکی از رایج ترین راه های اقامت روسیه است که بیشتر متقاضیان از این روش برای دریافت اقامت دائم خود در این کشور اقدام می کنند. اقامت روسیه از طریق اشتغال برای افرادی که در حرفه یا شغلی دارای مهارت خاص و تخصص بالایی هستند گزینه بسیار مناسبی است. در این روش فرد متقاضی باید تسلط کامل به زبان روسی را داشته باشد.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

راهنمای اخذ اقامت و مهاجرت