امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

مشکلات اقتصادی کشور در سال‌های اخیر، خیل عظیمی از مردم را به صرافت مهاجرت انداخته است. کانادا، معمولاً یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانی‌ها برای مهاجرت محسوب می‌شود. بسیاری از جوانان، تاجران، پزشکان و اقشار مختلف مردم، برای گرفتن ویزای کاری یا تحصیلی کانادا در هر سال درخواست ویزای کانادا را ارائه می‌دهند.

در کنار این‌ها، عده‌ای از هموطنان نیز برای سیر و سیاحت و دیدار دوستان قصد عزیمت به کانادا می‌کنند. سپندار گشت ایرانیان در این مطلب کوتاه، تلاش می‌کند تا بهترین مشاوره و نکات مورد نیاز جهت اخذ ویزای کانادا را به شما ارائه نماید. با ما همراه باشید.

 

اولین گام برای دریافت ویزای کانادا چیست؟

هدف سفر به یک مقصد خارجی برای افراد مختلف متفوات است و اتفاقاً یکی از مهمترین سوالات سفارت کشور صادرکننده ویزا همین است. دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش‌های علمی و تجاری، گردشگری، تحصیل و یا تحقیق، مهمترین اهداف متقاضیان ویزای کاناداست.

آماده‌سازی و ترجمه مدارک

پس از انتخاب هدف اصلی از سفر باید مدارک خود را آماده کنید. پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز سفارت، باید آن ها را در مراکز رسمی ترجمه کنید.

 

گرفتن وقت از سفارت کانادا

برای این کار ( که البته چندان ساده نیست)، شما می‌توانید بصورت حضوری یا آنلاین و از طریق وب‌سایت سفارت کانادا اقدام کنید. با توجه به بسته بودن سفارت کانادا در ایران و سریع‌تر بودن روش آنلاین و غیر حضوری پیشنهاد ما راه دوم است.

شما می‌توانید درخواست خود را به مشاوران سپندار گشت ایرانیان اعلام کنید تا همکاران ما، یک وقت مناسب را برای شما در سفارت کانادا به صورت آنلاین ثبت نمایند. در حال حاضر، امکان درخواست ویزای توریستی (عادی و تضمینی)، ویزای تحصیلی، ویزای فرصت مطالعاتی، ویزای شغلی، ویزای سرمایه گذاری و سوپر ویزا در سایت ما وجود دارد.

 

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

برای آشنایی اجمالی شما با روند اخذ ویزای کانادا، بصورت اجمالی و در قالب یک مثال، مراحل و روند دریافت ویزای توریستی کانادا را تشریح می‌کنیم.

 

تحویل مدارک به سفارت کانادا

ابتدا ما باید مدارک خواسته شده توسط همکاران ما را جهت ارائه به سفارت آماده کنید. توجه داشته باشید که مدارک ارائه شده از سوی شما، توسط سفارت به دقت بررسی و کنترل می‌شوند و برحسب شرایط خاص پرونده ممکن است مدارک بیشتری از شما خواسته شود. پس باید حواستان جمع باشد که خدای نکرده نقصی در مدارکتان وجود نداشته باشد تا خللی در روند پرونده شما ایجاد نشود.

 

بررسی مدارک و تکمیل فرم سفارت کانادا

پس از اینکه مدارک شما کامل شد، یک تا دو هفته زمان می‌برد تا همکاران بخش اجرایی ما درخواست ویزای شما را به سفارت ارائه دهند. تکمیل فرمها و پرداخت وجوه مرتبط نیز در همین مرحله انجام می‌گیرد. در این مرحله نیز باید دقت کافی داشته باشید و اطلاعات خود را تایید نهایی کنید

 

مرحله انگشت‌نگاری ویزای کانادا

پس از طی مراحل بالا، نوبت به انگشت نگاری در سفارت می‌رسد. ما نامه انگشت نگاری را در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه به محل سفارت کانادا مراحل اداری آن را انجام دهید. خبر بد این است که سفارت کانادا در ایران وجود ندارد و شما باید یکی از کشورهای همسایه و شهرهای اطراف ایران، نظیر دبی، آنکارا یا ایروان را انتخاب کنید.

برای ویزای کانادا نیاز به وقت گرفتن نیست!
توجه داشته باشید که کانادا در حال حاضر نیازی به تعیین وقت سفارت ندارد و انگشت نگاری در هر روز و هر زمانی که شما بخواهید در این بازه یک ماهه قابل انجام است. البته قبل از سفر برای انگشت نگاری، آژانس  سپندار گشت ایرانیان، اطلاعات مورد نیاز مانند تقویم تعطیلات سفارت کانادا و دفاتر انگشت نگاری را به شما اعلام می‌کند.

برای گرفتن ویزای کانادا همین الان می‌توانید اقدام کنید.

جواب سفارت کانادا

بعد از انجام انگشت نگاری باید منتظر جواب سفارت باشید. این مرحله تا حدودی بستگی به شانس شما دارد و ممکن است در همان روز اول، جواب نهایی به شما اعلام شود و در برخی موارد تا چندین ماه به طول می‌انجامد. به محض اعلام جواب از سوی سفارت کانادا ما شما را در جریان خواهیم گذاشت.

اگر سفارت کانادا با درخواست ویزای شما مخالفت کرده باشد، نامه سفارت مبنی بر رد درخواست در اختیار شما قرار می‌گیرد و اشکالاتی که به پرونده شما وارد است، بطور کامل در آن توضیح داده می‌شود. اگر هم جواب سفارت مثبت باشد، از شما خواسته می‌شود که پاسپورتتان را برای صدور ویزا در اختیار ما قرار دهید.

شما پس از موافقت کانادا با درخواست ویزا، یک ماه فرصت دارید تا گذرنامه خود را به سفارت تحویل دهید. با توجه به اینکه در حال حاضر ویزاها مطابق با اعتبار پاسپورت، تاریخ می‌خورد؛ در صورتیکه گذرنامه‌تان اعتبار زیادی ندارد، بهتر است که آن را تعویض نمایید.

مهر ویزای کانادا چه زمانی روی پاسپورت شما ثبت می‌شود؟

به پروسه ارسال گذرنامه به سفارت کانادا و برگشت آن “پیکاپ”  گفته می‌شود و معمولاً بین یک تا دو هفته زمان می‌برد. پس از اینکه خیالتان از بابت صدور ویزا آسوده شد، نوبت به خرید بلیط می‌رسد. شما از نظر زمانی محدودیتی برای سفر به کانادا نخواهید داشت و در هر سفر اجازه دارید تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشید.

خبر خوب برای متقاضیان ویزای کانادا

در حال حاضر، با توجه به شرایط خوبی که برای گرفتن ویزای توریستی کانادا وجود دارد، شانس اخذ ویزای مولتی ۵ ساله افزایش یافته است. بنابراین، شما در صورت داشتن دعوت نامه یا مدارک مناسب، می‌توانید با همکاران بخش ویزا کانادا تماس گرفته و درخواست خود را به جریان بیندازید.
 شماره‌های تماس:    44259127 - 44259216 - 021
    پشتیبانی ۲۴ ساعته  09123008321

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید