ورود

ثبت نام



پرواز ۴ ساعته لندن به سیدنی با فضاپیمای مافوق صوت

شرکت موتورهای واکنشی در  کشور انگلیس با ادغام موتور هوازی و موشک قصد دارد فضاپیمای مافوق صوتی را تولید کند که بتواند فاصله‌ لندن تا سیدنی را در مدت زمان ۴ ساعت طی کند. آژانس فضایی انگلستان در کنفرانس فضایی انگلستان ۲۰۱۹ اعلام کرد که در توافق‌نامه‌ای با عنوان "اولین پل فضایی جهان"، همکاری تنگاتنگی با آژانس فضایی استرالیا خواهد داشت.

در صورت انجام این طرح که اجرای آن تا دهه ۲۰۳۰ تخمین زده شده است، موتور موشک مافوق صوتی که در انگلستان ساخته می‌شود احتمال کوتاه‌تر شدن زمان پرواز لندن به سیدنی تا 4 ساعت امکان پذیر خواهد بود.

رئیس آژانس فضایی انگلستان گفته است: "زمانی که بتوانیم موتور موشک SABRE را به مرحله‌ی اجرا برسانیم، قادر خواهیم بود فاصله‌ی انگلیس تا استرالیا را در مدت‌زمان کوتاه 4 ساعت طی کنیم."

وی خاطرنشان کرد: "با توجه به اینکه در مراحل کار پیشرفت زیادی داریم، دهه‌ی ۲۰۳۰ را زمان اجرای آن می‌دانیم."

وی در ادامه سخنانش گفت: "موتور SABRE به‌گونه‌ای طراحی شده است که سرعت آن در اتمسفر زمین به 5 ماخ می‌رسد و در ادامه ‌می‌تواند به موشکی تبدیل شود که با سرعت ۲۵ ماخ در فضا پرواز کند. وزن این موتور کمتر از موتورهای فعلی موشک است. مهم‌ترین مزیت موتور SABRE این است که مشابه هیبرید یک موتور موشک و موتور هوازی عمل می‌کند و به موشک امکان تنفس هوا را می‌دهد. به این ترتیب چنانچه بتوانیم یک موتور هوازی را با موشک ادغام کنیم، می‌توانیم یک سیستم پیشرانه‌ی کارآمد و بسیار سبک داشته باشیم و عملاً یک فضاپیما تولید کنیم."

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید