ورود

ثبت نام



وقوع آتش سوزی در مناطق ارژن و پریشان استان فارس

تاریخ خبر: 03/تیرماه/99

حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد که روز گذشته شاهد وقوع 3 مورد حریق در مناطق طبیعی و عرصه‌های حفاظت شده ارژن و پریشان و ارتفاعات گرگنا و چشمه دهک بودیم که با همکاری همه ارگان‌های ذیربط و همراهی مردم، مهار و اطفاء شد.

وی سه شنبه 3 تیر به خبرنگاران گفت: روز دوشنبه 2 تیر ساعت 11 و 30 دقیقه صبح وقوع حریق در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان، محدوده روستای دشت برم و تنگ زرد، گزارش شد.

حمید ظهرابی با بیان اینکه علت وقوع حریق آتش زدن کاه و کلش گزارش و اعلام شد که این حریق به درختان بلوط منطقه آسیب زده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، انتظامی و کمک و همراهی جامعه محلی، آتش مهار و اطفاء شد.

او ادامه داد: 2 مورد حریق دیگر نیز در ارتفاعات روستای وارک (چشمه دهک) و ارتفاعات گرگنا رخ داد که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، اهالی و دهیاری روستاهای بورنجان، پرک، کلانی، عبدویی، گرگنا و سازمان های مردم نهاد، پس از ساعت‌ها تلاش، بامداد امروز مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ابراز امیدواری کرد که همه شهروندان، نقش یک محافظ طبیعت عمل کنند و اجازه ندهند برخی افراد با بی احتیاطی اراضی ملی را دچار خسارت کنند.

ظهرابی همچنین از شهروندان درخواست کرد تا هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش در علفزارها و کنار بوته‌های خشک به ویژه در زمان وزش باد، پرهیز کنند و در صورت ایجاد آتش در محدوده امن، قبل از ترک محل آن را کاملا خاموش کرده و از بی خطر بودن آن اطمینان کسب کنند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید