امروز:
چهارشنبه- ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



ضرورت تبدیل زنجان به یک مقصد گردشگری

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان گفت: زنجان، معبر گردشگران بوده و برای مقصد کردن این استان، نیازمند توجه مدیران است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری استان و نزدیکی تعطیلات عید، اظهار کرد: برای رونق گردشگری در استان باید به ساماندهی گردشگری از نظر مکانی و زمانی در فصول مختلف سال توجه کرد؛ چرا که سفرها به تعطیلات عید نوروز و فصل تابستان، منحصر شده و مسافرت‌های چندانی در سایر فصول سال انجام نمی‌شود.

فتح‌الله حقیقی افزود: رونق گردشگری و ماندگاری مسافر باید با پیگیری مدیران مربوطه استان و از طریق وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساماندهی شود که در صورت برنامه‌ریزی عملیاتی در وزارتخانه، استان زنجان نیز ساماندهی لازم را انجام و با برنامه ملی هماهنگ می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نکته دوم این است که نباید بیش از حد در پی مطالعه و تدوین اسناد بی‌شمار باشیم، بلکه باید برنامه‌های راهبردی و اسناد موجود که با صرف وقت و انرژی و هم‌فکری متولیان، تدوین شده را عملیاتی کنیم که ایجاد پارک لجستیک، یکی از این نمونه‌ها است که از ۱۲ سال گذشته آغاز شده اما در حالی که ۳۲ شاخص دارد، تنها یک شاخص آن عملیاتی شده و بقیه باقی‌مانده و مشکلات بعدی را نیز ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی بر روی برگه، خیلی خوب هستیم، افزود: باید برنامه‌ها را اولویت‌بندی کرده و به صورت عملیاتی پیگیری کنیم تا برنامه به نتیجه کامل برسد. برای مثال، پس از گذشت یک سال از تاکید بر ساخت المان شهر زنجان، این موضوع هنوز عملیاتی نشده است و اگر به دنبال رونق گردشگری هستیم باید به صورت ویژه به مسئله گردشگری نگاه کنیم، زیرا با نگاه و برخورد عادی با مسئله مشکلی حل نمی‌شود.

حقیقی یادآور شد: ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و زیارتی، رتبه ۱۵ دنیا را دارد ولی به اندازه رتبه خود هیچ‌گونه درآمد و اشتغالزایی نتوانسته ایجاد کند. از هر هفت شغل موثر دنیا، یک مورد مربوط به گردشگری است، در حالی که در ایران این‌گونه نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه به گردشگری به عنوان عامل توسعه و زمینه ایجاد زیرساخت توجه نشده است، گفت: در ایران نیز استان زنجان، معبر گردشگران بوده و برای مقصد کردن این استان نیاز به عملیاتی کردن برنامه‌ها با استفاده از همه ظرفیت‌ها و نقشه‌های راهبردی است.

وی همچنین از برقراری مجدد پروازهای فرودگاه زنجان از ۲۴ بهمن‌ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم استان زنجان باید از این پروازها استقبال کنند تا هم انجام پرواز برای شرکت هواپیمایی بصرفد و هم بتوانیم پروازهای دیگر را برقرار کنیم.

علی یگانه‌فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: تقویت و رونق صنعت گردشگری نیازمند توجه ویژه بخش خصوصی و بخش دولتی است تا بتواند آن‌گونه که باید جایگاه خود را پیدا کند. همچنین باید زیرساخت‌های لازم برای بخش گردشگری فراهم شود تا اشتغال این بخش ارتقا پیدا کند و از آنجایی که بخش خدمات  اشتغال پایین‌تری نسبت به  سایر بخش‌ها دارد، گردشگری می‌تواند به ارتقای اشتغال در بخش خدمات کمک شایانی کند.

علی یگانه‌فرد در خاتمه سخنانش  با اشاره به صادرات کالای تولیدی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: صادرات استان زنجان به اوراسیا خوب بوده است و امیدواریم تقویت شود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید