ورود

ثبت نام



ضرورت ایجاد موزه صنایع‌دستی در اصفهان

سمیه مراقی، رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: اصفهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی در جهان شناخته‌شده و ضروری است که موزه صنایع‌دستی نیز داشته باشد.

وی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۳ بهمن ماه) در آیین افتتاحیه پنجمین گردهمایی سراسری هموندان شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور که در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور متشکل از حدود ۱۰۰ انجمن از سراسر کشور است که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده.

سمیه مراقی، ادامه داد: هدف شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور بسترسازی در زمینه توانمندسازی تشکل‌ها و هم‌افزایی میان آن‌هاست.

رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با ابراز امیدواری از اینکه شهرداری‌های کشور از اقدامات خوب یکدیگر الگوبرداری کنند خاطرنشان کرد: حفظ و سیادت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لازم است که با سازمان میراث فرهنگی همکاری شود و این امر در شهرداری اصفهان تحقق‌یافته است.

دبیر کانون «بارگاه مهر»، امیر باطنی نیز در این مراسم گفت: کانون بارگاه مهر از سال ۱۳۸۳ با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و گردشگری فعالیت خود را آغاز  کرده و برنامه‌های آن نیز با محوریت گفتمان سازی و بهره‌گیری از سه‌گانه هویت ملی، توسعه و جهانی شدن است.

امیر باطنی خاطرنشان کرد: ما باور داریم که در مسیر توسعه و جهانی شدن، می‌بایستی هویت خود را حفظ کنیم و سپس از آن به عنوان سرمایه در همین مسیر بهره ببریم زیرا این مهم بدون حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی، هویت ملی، آیین‌ها و رسوم سنتی محقق نخواهد شد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید