امروز:
پنجشنبه- ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



صدور مجوز فعالیت برای 1100 مترجم و راهنمای گردشگری سلامت در خراسان رضوی

تاریخ خبر: چهارشنبه 23/بهمن/98

حسین نیکونام، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت: ۱۱۰۰ مجوز موقت برای مترجمان و راهنمایان گردشگری سلامت در استان خراسان رضوی صادر شد.

وی با اعلام این خبر افزود: این تعداد مجوز موقت که 3 ماه اعتبار دارد در اجرای طرح سامان‌دهی مترجمان و راهنمایان گردشگری سلامت طی یک ماه گذشته صادر گردیده است.

حسین نیکونام افزود: این طرح برای راهنمایان و مترجمان زبان‌های عربی، روسی، انگلیسی و فرانسه در حال اجراست و با اجرای این طرح تلاش می کنیم تا واسطه‌ها در حوزه گردشگری سلامت را حذف کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی برای آموزش و سامان‌دهی مترجمان و راهنمایان گردشگری آغاز شده است.

نیکونام ادامه داد: علاوه بر آن، طرح آموزش کارکنان مراکز درمانی و شرکت‌های گردشگری سلامت و راهنمایان زائر باجه‌های شهرداری مشهد در دستور کار است که تاکنون بیش از هزار نفر در این زمینه ثبت‌نام کرده‌اند.

او افزود: شهر مشهد بعد از تهران بیشترین گردشگر سلامت در کشور را به خود اختصاص داده است، این کلانشهر به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و وجود پزشکان و کادر درمانی مجهز و هزینه ‌های مناسب درمانی در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و می‌تواند پیشتاز عرصه گردشگری سلامت کشور باشد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی به آدرس  razavichto.ir یا سایت انجمن گردشگری سلامت این استان به آدرس www.khhta.com به صورت آنلاین در طرح‌های یاد شده ثبت نام کنند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید