امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



ثبت رکورد 136 میلی متر باران در نیکشهر استان سیستان و بلوچستان

محمود دیانتی، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های بارانسنجی استان سیستان و بلوچستان، بیشترین بارندگی سامانه بارشی با میزان 136 میلی متر در ایستگاه "دستگرد" از توابع بخش بنت شهرستان نیکشهر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه همچنان بارش باران در اکثر نقاط استان ادامه دارد، اطهار کرد: همانطور که انتظار می رفت سامانه بارشی فراگیر تمام 20 شهرستان سیستان و بلوچستان را در برگرفت و همچنان در اکثر نقاط استان بارندگی ادامه دارد.

محمود دیانتی با بیان اینکه بیشترین بارندگی تا صبح امروز از ایستگاه "دستگرد" از توابع بخش "بنت" شهرستان نیکشهر با میزان 136 میلی متر گزارش شده است، افزود: 120 میلی متر از این میزان بارندگی در کمتر از 24 ساعت باریده که موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن روخانه های محلی در این منطقه شده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در مرکز تحقیقات هواشناسی استان واقع در بلوار خلیج فارس نیز تا ساعت 10 صبح امروز 48 میلی متر باران باریده است و میزان بارندگی در فرودگاه زاهدان نیز تا کنون 28 میلی متر اندازه گیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط تعدادی از ایستگاه های بارانسنجی استان مانند توتان در نیکشهر و شهر فنوج قطع است که به محض برقراری، اطلاعات آن اعلام می شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سامانه بارشی فعلی قوی ترین سامانه بارشی امسال استان است که دامنه فعالیت و ارتفاع ریزش های آن طی چند سال اخیر کم سابقه بوده است.

دیانتی ادامه داد: همچنان تا اوایل صبح یکشنبه سامانه بارشی در استان فعال است و بارش های قابل توجه به همراه دارد، بنابراین توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب و از سفرهای غیر ضرور پرهیز شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: میزان بارش باران در ایستگاه بارانسنجی «دستگرد» نیکشهر به 186 میلی متر رسید.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید