ورود

ثبت نام



تخفیف ویژه هتل‌های استان فارس بعد از شکست کرونا

تاریخ خبر: 27/فروردین/99

حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران فارس گفت: ویروس کرونا 1100 میلیارد ریال به هتل‌های این استان خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه هتل‌های استان فارس بعد از شکست کرونا تخفیف ویژه خواهند داشت، گفت: به‌ دلیل تعطیلی مراکز اقامتی در ماه‌های اسفند و فرودین نزدیک به 90% از وجه پرداختی گردشگران برگشت داده‌ شد.

سیادتان افزود: متأسفانه ضرر و زیان هتل داران بسیار زیاد است و برخی از هتل‌ها در آستانه ورشکستگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی چه زمانی بازگشایی می‌شوند بااین‌حال حدود 8% مسافران رزرو هتل‌ها را باطل نکردند و وجه پرداختی را نیز پس نگرفته‌اند.

او با اشاره به اینکه بحران در صنعت گردشگری به‌ویژه هتلداری از اوایل سال 98 با وقوع سیل اتفاق افتاد افزود: این صنعت بسیار شکننده است و تغییرات آب و هوایی و حالا هم ویروس کرونا بر آن اثرگذار گذاشته است.

حسن سیادتان با اشاره به فعالیت 102 هتل، هتل ‌آپارتمان و متل در استان فارس تصریح کرد: در دو ماه اخیر، میزان اشغال هتل‌های استان صفر درصد بوده است و تا اطلاع ثانوی هم این مراکز از پذیرش مسافر خودداری می‌کنند و در واقع تمامی هتل‌ها تعطیل هستند.

وی خواستار توجه ویژه دولت به صنعت هتلداری شد و بیان کرد: چنانچه تدابیر جدی برای رونق بخشیدن دوباره به این صنعت البته بعد از بحران کرونا نشود هتل‌های استان یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

سیادتان فارس در خصوص شایعه گرانی شدن هتل‌ها بعد از کرونا هم گفت: نرخ هتل‌ها به‌هیچ‌ عنوان گران نمی‌شوند و چنانچه بحران کرونا را پشت سر بگذاریم و این مراکز اجازه پذیرش مسافر داشته باشند، تخفیف‌های ویژه‌ای هم به مسافران خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه یکی از مشکلات کنونی هتل‌ها خرید محصولاتی است که برای مسافران نوروزی فارس در نظر گرفته شد و هم ‌اکنون تاریخ‌مصرف این محصولات رو به پایان است و این موضوع هم خسارت زیادی به هتل‌ها وارد می‌کند.

سیادتیان در خاتمه ابراز امیدواری کرد و گفت: هر چه سریع‌تر زنجیره شیوع بیماری کرونا در کشور و استان فارس قطع شود و وضعیت به حالت عادی برگردد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید