امروز:
چهارشنبه- ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



تخریب بخشی تاریخی حسینیه ارشاد نجف آباد

بخش تاریخی حسینیه ارشاد نجف آباد که منتظر ثبت ملی بود از سوی میراث فرهنگی استان اصفهان بود، تخریب شد.

در حدود 2 ماه پیش زمزمه های اولیه برای تخریب بخش تاریخی حسینیه ارشاد نجف آباد در اصفهان مطرح شد، دلیل این درخواست نیز سست شدن پایه ستون های این بنای تاریخی و ارزشمند بیان شده بود. با گذشت حدود 2 ماه از صحبت های مطرح شده، اکنون خبر می رسد این بنای تاریخی به طور کامل تخریب شده است.

این دستور توسط دو مسئول در شهر اصفهان امضاء گردیده بود. دو مسئول شهری نجف آباد، یکی شهرداری درخواست تخریب این بنای تاریخی را با هدف رفع خطر مطرح کرده و از سوی دیگر دادستانی این شهر دستور "تخریب حداقل، رفع خطرشود" را امضا کرده بود.

یکی از فعالان میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد می گوید: طبقه دوم عمارت تاریخی حسینیه ارشاد نیمه شب جمعه دوم آذر به طور کامل تخریب شده است. وی در ادامه افزود: تلاش کردم با یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان تماس بگیرم اما چون نیمه شب بود نتوانستم و بنا به طور کامل تخریب شد. به گفته ی این فعال میراث فرهنگی طبقه دوم عمارت حسینیه ارشاد که تا چند سال گذشته فعال بوده و تا مدتی نیز کاربری اداری داشته و برخی اقدامات کوتاه مدت در آن انجام می شده. وطبقه اول حسینیه ارشاد نیز در طول سال های گذشته تخریب و نوسازی شده بود.

اینگونه به نظر می آید در طی 2 ماه گذشته متولیان شهری و تاریخی شهرستان نجف آباد در حال پیدا کردن یک سرمایه گذار بوده و در نهایت به دلیل نرسیدن به یک نتیجه مناسب به تخریب بنا اقدام کرده اند، هر چند میراث فرهنگی استان اصفهان نیز گویا منتظر پیدا شدن سرمایه گذاری بوده تا بعد از امضای قرار داد اقدام به ثبت این بنای ارزشمندِ تخریب شده کند.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید