امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



برگزاری جشن بین‌المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان

تاریخ خبر: 4/اسفند/98

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ رضوی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جشن بین‌المللی نوروزگاه با ترکمنستان و در مرز ایران با این کشور برگزار می‌شود.

وی امروز (یکشنبه 4 اسفندماه 1398) با اعلام این خبر افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکمنستان، برگزاری جشن نوروزگاه با هدف ایجاد وحدت بیشتر روز هشتم فروردین ماه سال آینده در مرکز مشترک دو کشور برگزار خواهد شد.

ابوالفضل مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: سال گذشته این جشن بین‌المللی به میزبانی ترکمنستانی برگزار شد که تاثیر زیادی در توسعه روابط دوستانه بین این دو کشور همسایه داشته است.

وی افزود: جذب گردشگر از این کشور گام بعدی برنامه‌های مشترک حوزه گردشگری خراسان رضوی با ترکمنستان است.

مکرمی‌فر تصریح کرد: آیین مردمی نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز ۱۳۹۵ در ایران به اجرا در آمد. براساس تفاهم‌های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپا کننده نوروزگاه آن منطقه باشند و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم‌ کننده بستر برای اجرای آن باشد. در برگزاری نوروزگاه‌ها سعی می‌شود به میراث ناملموس حوزه نوروز رسیدگی شود، موارد مغفول و کمتر رسیدگی شده احیا، و آداب و رسومِ مردم بازشناسانده شود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید