امروز:
پنجشنبه- ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



برخورد جدی با تورهای طبیعت‌ گردی بدون مجوز در زنجان

تاریخ خبر: 02/تیر/99

امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، شنبه 1 تیر از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری خبر داد.

وی افزود: اجرای هر نوع برنامه غیرمجاز توسط تاسیسات گردشگری که باعث تجمع شود، ممنوع است و رعایت مسائل بهداشتی در تاسیسات گردشگری استان، به ویژه در مراکز اقامتی و پذیرایی الزامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: مسئولان تورهای گردشگری به ویژه در حوزه طبیعت گردی باید برای برگزاری هرگونه اردویی مجوزهای لازم را کسب کنند. عموم همشهریان و علاقه‌مندان به سفر و به ویژه طبیعت گردی، باید درهنگام خرید تور، از مجوزدار بودن آن اطمینان حاصل نمایند و اقدام به انعقاد قرارداد در دفاتر خدمات مسافرتی و جهان‌گردی دارای مجوز کنند.

امیر ارجمند خاطرنشان کرد: این افراد و به ویژه افرادی که درفضاهای مجازی به تبلیغات خود ادامه می دهند با کمک فضاهای مجازی شناساسی و فراخوانده می‌شوند و در صورت ادامه فعالیت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم، صرف هزینه کم‌تر و تبلیغات گسترده در فضاهای مجازی توسط تورهای غیرمجاز از آن‌ها استقبال می‌کنند.

او افزود: تورهای طبیعت گردی که به صورت غیرمجاز اجرا می‌شود، راهنمای گردشگری و مجموعه برگزار کننده به هیچ جا وابستگی ندارند و در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی به ویژه قشر جوان هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تور‌ها شکایت می کنند.

ارجمند در خاتمه افزود: افراد حقیقی و حقوقی که فاقد مجوز بند "ب" هستند حق برگزاری تور به‌صورت خودسرانه و غیرمجاز ندارند. در صورت برگزاری هرگونه تور طبیعت گردی بدون اخذ مجوز قانونی از معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یا هیئت‌های ورزشی زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان استان برخورد قانونی در انتطار آنان خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید