ورود

ثبت نام



ایرادهای اساسی نمایشگاه بین المللی گردشگری اعلام شد

 مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری گفت: چند ایراد اساسی به نمایشگاه بین المللی گردشگری وارد است که یکی از آنها اجرای موسیقی در سالن های سرپوشیده بود.

مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که قرار است از بیست و سوم تا بیست و ششم بهمن در تهران برگزار شود، با حضور سفرای کشورهای خارجی و فعالان گردشگری پیش از ظهر روز سه شنبه ۱۸ دی ماه در هتل لاله برگزار شد.

در این برنامه، محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: در سال های گذشته چند ایراد به برپایی این نمایشگاه گرفته می شد، یکی از این ایرادات این بود که می گفتند ۳۱ اداره کل میراث فرهنگی استان ها با نمایش عملکردشان در نمایشگاه گردشگری حضور دارند و بخش خصوصی استان ها به این نمایشگاه نمی آیند جز تهران.

فروش بهاره در نمایشگاه تخصصی گردشگری

ایراد دیگر این بود که می گفتند نمایشگاه تخصصی نیست و به فروش بهاره تبدیل شده است. عده ای به فروش آش و تنقلات می پردازند که البته این هم جزو جاذبه های کشور است اما به عنوان یک ایراد مطرح می شد که بیش از حد پررنگ است و مردم بیشتر مشغول این بخش از نمایشگاه بودند، در صورتی که هدف نمایشگاه پیگیری مسائل تخصصی بود.

لاریجانی بیان کرد: ایراد دیگر این بود که می گفتند صدای گروه های موسیقی در سالن ها انقدر زیاد است که امکان مذاکره افراد را با یکدیگر از بین می برد. این ایراد هم درست بود. ایراد دیگر این بود که می گفتند سالن ۳۸ که بهترین سالن بود را به سازمان میراث فرهنگی اختصاص داده ایم و اینکه برنامه های جالبی مثل ایونت ها، همایش ها و یا تفاهم نامه ها در حاشیه نمایشگاه برگزار نمی شود.

مسئله دیگر عدم توجه به استان های کمتر شناخته شده است. اعلام شده بود که به این استان ها در یک جای دورافتاده ای از نمایشگاه غرفه ای اختصاص داده می شد که اصلا دیده نمی شدند. نکته بعدی عدم حضور پررنگ کشورهای خارجی بود. ما تمام این مسائل را امسال در دستور کار قرار داده ایم و درصدد رفع این ایرادات هستیم.

می خواهیم به نمایشگاه فیتور و برلین برسیم

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: این نمایشگاه دوازدهمین دوره خود را سپری می کند، نمی توانیم بگوییم که تجربه مان به اندازه پنجاهمین دوره نمایشگاه های فیتور یا برلین است اما ما هم در چهلمین دوره از نمایشگاه گردشگری تهران می خواهیم مانند نمایشگاه برلین بدرخشیم چه بسا بهتر از آن.

فروش غذا را از سالن های تخصصی جمع کرده و به بخش دیگری منتقل می کنیم. همه آنها در یک جا متمرکز می شوند ولی حذف نخواهند شد. این بخش را در سالن های ۱۸، ۲۰ و ۲۲ متمرکز می کنیم. اجرای موسیقی در سالن ها ممنوع است، بلکه این اجراها در فضاهای باز انجام می گیرد.

امسال سالن ۳۸ در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. ۶ کارگاه تخصصی، برپا و چند تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان های دیگر منعقد می شود. همچنین از کتاب گردشگری و سایت ویزیت ایران رونمایی خواهد شد. برنامه های گردشگری شبکه شما نیز از روز ۲۳ بهمن ماه آغاز خواهد شد و روزی سه ساعت و نیم برنامه گردشگری خواهد داشت.

یک سالن هم به استان های کمتر برخوردار اختصاص داده خواهد شد. سالن مقصد سفرهای آخر هفته نیز به استان های نزدیک به تهران اختصاص داده می شود، سالن استان های ساحلی و مناطق آزاد نیز جدا در نظر گرفته خواهد شد. یک سالن هم به استان های فارس، یزد و اصفهان به عنوان طرح مثلث طلایی اختصاص داده شده است.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید