امروز:
سه شنبه- ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



%3 کاهش مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی

علی صفائی‌فرد، مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: پرونده 730 نفر در نتیجه مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در 9 ماهه سال ‌جاری به ادارات پزشکی قانونی استان ارجاع شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش حدود سه درصدی را نشان می‌دهد.

وی در این رابطه اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی طی این مدت به ترتیب با 493 فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، 156 نفر در مسیرهای درون شهری، 10 نفر در جاده های خارج از استان و 11 نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است.

صفائی‌فرد افزود: 25 نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و 34 نفرنیز با فاصله بیش از 30 روز از زمان تصادف فوت کرده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی وی با اعلام اینکه در آذر ماه سال‌جاری 74 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک نفر افزایش داشته است و تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان نیز طی این مدت، برابر با 14 هزار و 207 نفر بوده است که از این تعداد 10 هزار و 193 نفر مرد و چهار هزار و 14 نفر زن بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان در خاتمه خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال 97 در استان برابر با 918 نفر بود که از این تعداد 173 نفر زن و 745 نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز 18 هزار و 185 نفر گزارش شده بود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید