امروز:
پنجشنبه- ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



هشدار وضعیت قرمز کرونا در البرز

تاریخ خبر: 31/خرداد/99

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مردم در شرایط فعلی باید سفر رفتن را کنار بگذارند و در خانه بمانند و اگر رعایت جمعی نباشد ممکن است برخی محدودیت‌ها دوباره اعمال شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان از شست‌وشوی دست‌ها و زدن ماسک خسته نشوند چون این کار به منزله حفظ سلامت جامعه و قطع شدن زنجیره انتقال این بیماری محسوب می‌شود.

تیزویر با اشاره به اینکه البرز از لحاظ تعداد مبتلایان قطعی و افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هنوز در وضعیت زرد قرار دارد، اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان‌ها طبق بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها اعلام می‌شود ولی طی روزهای گذشته شاهد افزایش تعداد موارد مشکوک و افرادی بوده‌ایم که تست آزمایشگاهی آنها مثبت اعلام شده به همین دلیل اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، احتمال اینکه البرز هم وارد وضعیت قرمز شود وجود دارد.

وی ادامه داد: یک فرد ناقل ممکن است خوش شانس باشد و نوع خفیف این بیماری را گرفته باشد ولی اگر این ویروس را به فرد دیگری انتقال دهد معلوم نیست واکنش بدن نفر دوم به این ویروس چگونه است و ممکن است او را از پا بیندازد به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم افراد با علائم کرونا تا جایی که می‌توانند از منزل خارج نشوند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

تیزویر توضیح داد: در شرایط فعلی ادارات باید از برگزاری جلسات خودداری کنند و اگر کارمندی دچار تنگی نفس، خستگی و دیگر علایم ابتلا به کرونا شد، حتماً به مرخصی برود  و در خانه بماند.

این مسئول تاکید کرد: مردم در شرایط فعلی باید سفر رفتن را کنار بگذارند و در خانه بمانند و اگر رعایت جمعی نباشد ممکن است برخی محدودیت‌ها دوباره اعمال شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای اعمال محدودیت‌های جدید نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌ها و ادارات است و به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: ستاد کرونای استان به دنبال اتخاذ راهکاری است که تا با برخی اقدامات تعداد مسافرانی که وارد البرز می‌شوند و احتمال این وجود دارد که ناقل این ویروس باشند را به حداقل برساند.

افسون تیزویر در ادامه افزود: مردم نباید فکر کنند چون اماکن عمومی باز شده و فعالیت کسب و کارها از سر گرفته شده وضعیت عادی است و ویروس از بین رفته بلکه باید بیشتر از قبل مراقب سلامت خود و عزیزانشان باشند.

وی در خاتمه تاکید کرد: برای ارتقای وضعیت بهداشتی از مردم درخواست می‌شود همچنان به ضد عفونی کردن محیط خانه و موادی که از بیرون تهیه می‌کنند ادامه دهند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید