امروز:
پنجشنبه- ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



فروش قلعه سنگ بست زواره بدون نظر کارشناسی

تاریخ خبر: 03/تیرماه/99

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: فروش «قلعه سنگ بست زواره» بدون نظر کارشناسی میراث بوده است.

وی ادامه داد: به تازگی فردی اقدام به خریداری سه و نیم دانگ قلعه سنگ بست زواره بدون نظر کارشناسی میراث فرهنگی کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان افزود: قلعه سنگ بست از قدیم به افرادی ارث رسیده است و آنها حدود یک ‌دانگ این بنا را با هدف حفظ بنا به میراث فرهنگی هدیه می‌دهند ولی متأسفانه اداره کل میراث فرهنگی این افراد را الزام به سند نکرده است.

مهدی مشهدی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی در سال‌های گذشته مرمت‌هایی را در این بنای تاریخی با هزینه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون انجام داده است، اظهار کرد: این قلعه تاریخی در قرن پنجم هجری بنا شده و در بافت تاریخی و ثبت ملی شهر زواره قرار دارد.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته فردی اقدام به خریداری سه و نیم دانگ این قلعه بدون نظر کارشناسی میراث فرهنگی می‌کند، افزود: اداره میراث فرهنگی نسبت به قیمت‌گذاری این قلعه اعتراض کرده و پیگیر موضوع چگونگی نحوه واگذاری این بنای تاریخی است.

مشهدی با بیان اینکه در حال حاضر بنا به لحاظ استحکام‌بخشی به مرحله‌ای رسیده که خطر تخریب و ریزش ندارد، گفت: با هماهنگی که با دادگاه زواره انجام شده، قرار است مالک‌های این بنای تاریخی هرگونه اقدامی را که بخواهند انجام دهند با هماهنگی اداره میراث فرهنگی شهرستان باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی شهرستان در ابتدا با توجه به برگه صلح نامه‌ای که دارد اقدام به صدور سند یک‌دانگ خود می‌کند، گفت: هدف اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حفظ این بنای تاریخی است و حتی از سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم استقبال می‌کند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید