ورود

ثبت نام



تلاش برای حفظ نماد زیبای تاریخی شیراز

در روزهای اخیر مسافرانی که از مسیر دروازه قرآن شیراز عبور میکردند شاهد محصور شدن میدان و المان طاووس نشسته شیراز بودند. از ابتدای نصب المان طاووس نشسته در این میدان درست بعد از دروازه قرآن و در اولین میدان ورودی شهر شیراز، نقدهای زیادی به استفاده از طاووس به عنوان نماد در ورودی این کلانشهر و تغییر نماد شهر شیراز مطرح و بعضا رسانه ای شد.

سازمان فضای سبز شهرداری شیراز، از هفته ها قبل، تلاشی را برای تغییر و بهسازی و بازسازی طاووس نشسته شیراز آغاز و با محصور کردن محدوده میدان ورودی شیراز، سعی کرد تا شهروندان را غافلگیر کند. طی چند روز گذشته تصاویری از طرح جدید میدان در فضای مجازی منتشر گردید که عکس العملهای متفاوتی را به دنبال داشت. بسیاری از مردم این سازه را بی شباهت به طاووس دانسته و برخی نیز به تداوم استفاده از این المان در ورودی شهر شیراز نقدهایی وارد دانستند، اگرچه بخش زیادی از مطالب طرح شده، جنبه شوخی داشته است!

طی این واکنش ها سینا بنی زمانی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، در خلا سکوت مسئولان سازمان فضای سبز شهرداری، طی نامه ای نسبت به ایرادات شهروندان در فضای مجازی به اعمال تغییراتی در طاووس نشسته شیراز این شهر واکنش نشان داده و خواستار طراحی یک المان براساس مقیاس های ملی و بین ‎المللی در این مکان شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در نامه خود که توسط روابط عمومی شورای شیراز به رسانه ها ارسال شده خواستار توضیح شهرداری در خصوص طاووس جدید دروازه قرآن شد.

وی با مطالبه رونوشت قراردادهای مرتبط با این طرح از شهردار شیراز خواسته تا اطلاعات مربوط در خصوص مشکلات طاووس قبلی، مشخصات و سوابق طراحان و سازندگان المان جدید و نحوه انتخاب ایشان، امتیازات تکنیکی و روش ساخت المان جدید و مشخصات کارفرما و پیمانکار مربوطه به شورای شهر ارسال شود.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید