ورود

ثبت نام



اهمیت توسعه اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی در ایلام

تاریخ خبر: دوشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۹

سارا فلاحی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق اقتصادی ایلام با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی محقق می‌شود.

وی روز یکشنبه 29 تیرماه در نشستی که با مدیر‌کل استان داشت، اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی رونق اقتصادی در استان، توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌ویژه در روستاها است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان یکی از ارکان مهم زیرساختی اکوتوریسم و توجه بیش از پیش به نیازهای سرمایه‌گذاران، اهمیت زیادی دارد.

سارا فلاحی تصریح کرد: از آنجایی که در اکوتوریسم کمک به بهبود شرایط زندگی جامعه محلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به این که صاحبان این اقامتگاه‌ها اغلب از جامعه محلی هستند، حمایت و توسعه این مکان‌های اقامتی چه در مناطق شهری و چه روستایی گامی در راه رسیدن به اهداف اکوتوریسم است. یکی از انواع گردشگری، توریسم بر پایه طبیعت یا طبیعت‌گردی است.

او با اشاره به احداث و توسعه خانه‌های بوم‌گردی به ‌عنوان اولویت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، افزود: توجه به این حوزه علاوه بر اشتغال‌ زایی برای مردم بومی، سبب جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه بوم‌گردی به‌عنوان یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری محسوب می‌شود، اگر مناسب مدیریت شود، می‌تواند به اشتغال، توسعه و حفظ محیط طبیعی منجر شود.

فلاحی در ادامه افزود: با توسعه بوم‌گردی، تمام مشاغل مرتبط با آداب و رسوم، صنایع‌دستی، فرهنگ و غذاهای محلی احیا می‌شود و احیای مشاغل به معنای رهایی از بیکاری است، به عبارتی با رونق صنعت بوم‌گردی زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال هرچه بیشتر افراد در منطقه فراهم می‌شود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید