امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



اجباری شدن استفاده از ماسک برای شهروندان آبادانی

تاریخ خبر: 31/خرداد/99

دکتر شکرالله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به دستور فرماندار آبادان مبنی بر الزام شهروندان برای استفاده از ماسک، خواستار استفاده اجباری ماسک در همه مناطق برای کنترل شیوع ویروس کرونا شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: جنوب غرب خوزستان نیز مانند دیگر نقاط استان دچار درگیری بالا با بیماری است، البته در حال حاضر سیر صعودی کروناویروس به حالت پلاتو رسیده است و در صورت رعایت مردم، امیدواریم شاهد سیر نزولی بیماری در منطقه باشیم.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده افزود: موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز پس از سیر صعودی، به حالت پلاتو و تقریبا ثابت رسیده است و امیدواریم در روزهای آینده کاهش یابد.

وی افزود: طبق دستور فرماندار آبادان، استفاده از ماسک برای شهروندان الزامی شده است که دستور بسیار خوبی است. البته هنوز این تصمیم برای شادگان و خرمشهر اتخاذ نشده است و به نظر من باید برای همه مناطق در نظر گرفته شود و استفاده از ماسک باید اجباری شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: درست است که استفاده از ماسک در آبادان الزامی شده است و ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در شهرستان آبادان مسئول پیگیری اجرای این دستور است اما طبق مشاهدات‌مان هنوز بسیاری از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند. بسیاری یا بیماری را باور ندارند یا ترسی از بیماری ندارند که این مساله، بسیار خطرناک است و باید با چنین افرادی برخورد شود.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده ادامه داد: مرتبا گفته‌ایم در شرایط کنونی، مهمترین اقدامی که برای کنترل بیماری می‌توانیم انجام دهیم، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و با رعایت این دو مورد، قطعا شاهد کنترل شیوع افسارگسیخته بیماری خواهیم بود. راه انتقال بیماری مشخص است و تنها باید مردم از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

سلمان‌زاده در خصوص وضعیت قرمز شهرهای جنوب غرب خوزستان گفت: به نظر من شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان قرمز هستند زیرا شیوع در شادگان نیز بالا است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید