ورود

ثبت نام



وقت سفارت چک

راهنمای تعیین وقت سفارت و ویزای چک

وقت سفارت چک و وقت ویزای سفارت چک و ویزای چک. چگونه وقت سفارت چک بگیریم؟ کمک سفر راهنمای تعیین وقت سفارت چک و تورهای لحظه آخری.

در این مقاله راهنمای تعیین وقت سفارت چک و ویزای شینگن چک را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید

جمهوری چک کشوری است عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن که  پایتخت آن شهر پراگ است. این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است و تا پیش از سال ۱۹۹۳، جمهوری چک و اسلواکی، کشوری به نام چکسلواکی را تشکیل داده بودند که بعد از تاریخ 1993، به صورت دو کشور مستقل در آمدند و هرکدوم حکومت و جمهوری مستقلی را تشکیل دادند. زبان رسمی مردم این کشور چکی و واحد پول آنها کرونا است که با کد ایزوی CZK شناخته می‌شود.

تاریخ پر فراز و نشیب کشور جمهوری چک بیانگر پیشینه ی غنی این کشور است. هزاران سال است جمهوری چک محل سکونت بوده و قلعه‌های تاریخی، بناهای تاریخی، کوه‌های سر به فلک کشیده، شهرهای قرون وسطایی و هزاران جاذبه‌ی گردشگری دیگر، در گوشه و کنار آن نظر هر گردشگری را بخود جلب مینماید. بیشتر گردشگران شهر پراگ و پایتخت این کشور را برای گردش انتخاب میکنند. اماچنانچه قصد دارید از شلوغی شهر فاصله بگیرید میتوانید از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی این کشور لذت ببرید و سفری خاطره انگیز و د رعین حال کم هزینه را تجربه کنید.

 

وقت سفارت چک | ویزای شینگن چک

از آنجایی که کشور جمهوری چم عضو پیمان شینگن است بنابراین متقاضیان برای سفر به جمهوری چک نیازمند دریافت ویزای شینگن چک خواهند بود.

اولین مرحله برای دریافت ویزای شینگن چک تعیین هدف متقاضی از سفر به این کشور است. نوع ویزای درخواستی بسته به نوع هدف متقاضی متغیر است. چنانچه قصد سفر تفریحی به این کشور را دارید باید برای ویزای توریستی، برای سفر تجاری و کاری برای ویزای کاری و برای تحصیل باید برای ویزای تحصیلی و دانشجویی اقدام نمایید. لازم به ذکر است مدارک خواسته شده توسط سفارت نیز برای ویزاهای ذکر شده کمی متفاوت است.

گام بعدی برای دریافت ویزای شینگن جمهوری چک دریافت وقت سفارت چک است. وقت سفارت در واقع نوبتی است که سفارت برای متقاضیان دریافت ویزا معین میکند. در یک تاریخ و ساعت مشخص که توسط سفارت چک مقرر میگردد، متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک خواسته شده به سفارت مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهند. حضور فرد متقاضی در روز مصاحبه ضروری است.

نکته: تا قبل از تاریخ و ساعت مصاحبه فرد متقاضی نباید هیچگونه مدارکی را برای سفارت ارسال نماید.

پس از دریافت فرم سفارت چک، مرحله بعد دریافت فرم سفارت و تکمیل آن است. فرم سفارت باید بصورت دستی و در کمال صداقت تکمیل گردد. وجود خطا در این فرم نشانگر عدم صداقت متقاضی بوده و نتیجه ی آن رد شدن درخواست ویزای این کشور است. بنابراین فرم را با دقت و صداقت تکمیل کنید و در روز مصاحبه به همراه سایر مدارک به سفارت جمهوری چک تحویل دهید.

مرحله ی بعد و مهمترین مرحله در دریافت ویزای شینگن چک تهیه چک لیست مدارک ویز است. تمامی موارد خواسته شده را تهیه کنید و در روز مصاحبه به سفارت تحویل دهید.

 آموزش گرفتن وقت سفارت برای اخذ ویزای کشورها در کمک سفر

چک لیست مدارک سفارت چک
1-    تکمیل فرم‌های درخواست ویزا
2-    اصل پاسپورت با امضا، به همراه پاسپورت‌های قبلی (مدت اعتبار حداقل ۳ ماه از تاریخ ورود، با حداقل ۲ صفحه‌ خالی) ارائه‌ی گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.
3-    عکس پرسنلی با سایز ۳۵ میلی‌متر در ۴۵ میلی‌متر رنگی، تمام رخ با زمینه سفید
4-    اصل و ترجمه‌ی شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن
5-    کپی ویزاهای دریافت شده ی قبلی
6-    اسنادی که تفریحی و توریستی بودن سفر شما را ثابت میکنند و بیانگر بازگشت به مبدا پس از اتمام سفر هستند.
7-    اصل گواهی حساب بانکی به زبان انگلیسی با مهر و امضاء بانک
-    حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر. در صورت نداشتن گردش حساب، گواهی موجودی حساب نیز قابل ارائه است.
-    سپرده‌­های بانکی. ارائه گردش حساب به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر بین­‌الملل قابل قبول است.
8-    اصل و ترجمه‌ی سند مالکیت با تائیدیه دادگستری
9-    اصل و ترجمه‌ی مدارک شغلی:
-    مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی، آخرین لیست بیمه
-    مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه و ارائه اصل آخرین روزنامه رسمی آن شرکت
-    وکلا: پروانه وکالت
-    پزشکان: پروانه مطب، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
-    بازنشسته‌ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی
-    در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آگهی تأسیس
-    دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل نامه اشتغال به تحصیل یا اشتغال به کار. برای دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت­نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
10-    مدارک مربوط به مدت زمان سفر و اقامت در هتل
11-    گواهی و بیمه‌ی سلامت پزشکی
12-    پرداخت هزینه‌ی مذکور برای اخذ ویزا
13-    رضایتنامه‌ی محضری به عنوان مجوز خروج برای افراد زیر ۱۸ سال و خانم‌های متاهلی که تنها سفر می‌کنند.

ترجمه مدارک سفارت اوکراین جهت اخذ ویزای شینگن اوکراین

هزینه ویزای جمهوری چک

  • بزرگسالان: ۶۰ یورو
  • کودکان ۶ الی ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  • کودکان زیر 6 سال: رایگان

بیمه مسافرتی

با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از تحریم‌های ظالمانه و هم چنین افزایش نرخ ارز، نیاز به یک بیمه نامه " مطمئن " که توسط شرکت بیمه" حرفه ای" در صنعت گردشگری که دارای دانش و بینش کافی از نیازهای مسافران قبل و در طول مدت سفر است، بیش از پیش احساس می‌شود.
بر این اساس شرکت بیمه سامان به عنوان شرکت بیمه پیشرو در صنعت گردشگری با شناخت کافی و کامل از سوابق بیش از 6 میلیون نفر مسافر ایرانی در مقاصد مختلف و هم چنین اتصال به بیش از 50 هزار مرکز درمانی اقدام به ارائه " مطمئن ترین" و " جامع ترین" محصول بیمه‌های مسافرتی بر اساس قصد سفر مسافران نموده است.
بیمه سامان مورد تایید سفارتخانه اکثر کشورها و یکی از معتبر ترین ارائه دهندگان خدمات بیمه مسافرتی برای سفر به کشورهای مختلف خصوصا چک است. در هنگام تهیه بیمه مسافرتی حتما دقت کنید که تا حد امکان بیمه را از سایت های اینترنتی و به صورت آنلاین تهیه نکنید. چرا که بیمه پس از صدور حتما باید به مهر بیمه سامان ممور شده تا برای سفارت مورد تایید باشد.

بیمه مسافرتی سامان مورد تایید سفارتخانه اکثر کشورها و یکی از معتبر ترین ارائه دهندگان خدمات بیمه مسافرتی

سفارت جمهوری چک در ایران | سفارت جمهوری چک در تهران

  • نشانی سفارت جمهوری چک: تهران- فرمانیه- خیابان بوستان- کوچه نسترن- شماره ۳۶
  • ساعات کاری سفارت جمهوری چک: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰
  • ساعات کاری بخش کنسولی سفارت جمهوری چک: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۲:۰۰

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

راهنمای اخذ وقت سفارت ها